Το ρωσικό πρόγραμμα για ένα μη επανδρωμένο εναέριο όχημα μάχης (UCAV) με το όνομα MiG Skat, το οποίο εθεωρείτο ότι έχει παγώσει, θα μπορούσε να έχει φθάσει στην φάση των πτητικών δοκιμών, ισχυρίζεται το Ainonline.
Τα στοιχεία προέρχονται από μια παρ' ολίγο εναέρια σύγκρουση στην περιοχή Αρχαγκέλσκ στις 17 Φεβρουαρίου, στην οποία αναφέρθηκαν τα πληρώματα δύο εκπαιδευτικών αεροσκαφών L-29 που ανήκουν σε μια αεροπορική λέσχη κοντά στο Ουλιάνοφσκ. Οι πιλότοι των L-29 μετέβαλλαν ταχύτητα και υψόμετρο για να αποφύγουν μία σύγκρουση με έναν άγνωστο ιπτάμενο αντικείμενο που περιγράφεται από τους ίδιους ως «βαρύ μη επανδρωμένο ιπτάμενο όχημα».
Το περιστατικό της παρ' ολίγο σύγκρουσης είχε γνωρίσει κατά το χρόνο ευρεία δημοσιότητα στα ρωσικά μέσα ενημέρωσης, και είχε καλυφθεί και από την εφημερίδα Kommmersant.
Το αντικείμενο ανιχνεύθηκε επίσης από το ραντάρ ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας, να πετά σε 270 κόμβους και σε σχεδόν 7.000 πόδια. Προσεγγίζοντας τα L-29 από το πίσω μέρος, θα μπορούσε να είχε προσκρούσει πάνω σε αυτά, εαν ο ελεγκτής εδάφους δεν προειδοποιούσε τους πιλότους. Το αντικείμενο λίγο αργότερα εξαφανίστηκε από την οθόνη του ραντάρ. Η περιγραφή των πιλότων δείχνει ότι ήταν ένα UCAV πρόωσης τζετ, σε σχήμα ιπτάμενου φτερού. Θεωρητικά, θα μπορούσε να είναι ένα παλιό UAV αναγνώρισης Tupolev Tu-143 Reis ή το νεότερο πειραματικό UAV Tu-300 Korshun της δεκαετίας του 1990. Όμως, τα τοπικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι το μυστηριώδες αντικείμενο είχε μεγάλη ομοιότητα με το Skat.
Το ρωσικό υπουργείο Άμυνας αρνήθηκε ότι γνωρίζει για το περιστατικό. Λίγες μέρες πριν από το περιστατικό, ο υπουργός Άμυνας Σεργκέι Σοιγκού δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι η χρηματοδότηση από 320 δισ. ρούβλια (9.000.000.000 δολάρια) για τα νέα σχέδια UAV έχει εγκριθεί, με τις παραδόσεις να προγραμματίζονται από το 2020. Οι Ρωσικές Ένοπλες δυνάμεις λειτουργούν ήδη περίπου 500 UAV, αλλά όλα από αυτά δεν πληρούν τις απαιτήσεις, σύμφωνα με τον Σοιγκού.
Η RAC MiG παρουσίασε το Skat (η ρωσική λέξη για το σαλάχι) στο αεροπορικό σαλόνι MAKS 2007 στη Μόσχα ως πλήρους κλίμακας πρόπλασμα. Ο κατασκευαστής το περιγράφει ως ένα πολλαπλών χρήσεων stealth UCAV που προορίζεται για την καταπολέμηση προκαθορισμένων σταθερών στόχων και την καταστολή της εχθρικής αεράμυνας σε συνθήκες ηλεκτρονικού πολέμου και αντιαεροπορικών πυρών. Το UCAV θα πρέπει να είναι σε θέση να αναλάβει με επιτυχία την καταπολέμηση από κρυμμένους και σε μεγάλο βαθμό προστατευμένους χερσαίους και ναυτικούς στόχους, αυτόνομα, ή ως μέρος ενός μεγαλύτερου πακέτου κρούσης που θα αποτελείται από επανδρωμένα και μη επανδρωμένα αεροσκάφη.
Το Skat τροφοδοτείται από ένα κινητήρα Klimov RD-5000 - χωρίς μετακαυστήρα, παράγωγο του RD-33 που τροφοδοτεί το μαχητικό MiG-29 - με ώση 11.000 λίβρες. Το μέγιστο βάρος απογείωσης είναι περίπου δέκα τόνοι, μέγιστη ταχύτητα Mach 0,80, οροφή 40.000 πόδια και εμβέλεια μέχρι και 2.500 μίλια. Το φορτίο όπλων είναι 2.000 κιλά, το οποίο μεταφέρεται εσωτερικά σε δύο κόλπους. Ένα τυπικό φορτίο θα αποτελείται από δύο βλήματα αντιραντάρ/κατά-πλοίων Kh-31P/A ή κατευθυνόμενες βόμβες KAB500. Το εκπέτασμα του Skat είναι 11,5 μέτρα (38 πόδια), το μήκος της ατράκτου 10,25 μέτρα (34 πόδια) και το ύψος 2,7 μέτρα (9 πόδια), σχεδόν ανάλογο με την άτρακτο του μαχητικού MiG-29.
Σε πολλές περιπτώσεις το 2011 και το 2012, ο γενικός διευθυντής της MiG Σεργκέι Κορότκοβ δήλωσε ότι η εταιρεία εργάζεται με την Sukhoi για ένα μελλοντικό UCAV χρησιμοποιώντας την εμπειρία που αποκτήθηκε από το πρόγραμμα Skat, προσθέτοντας ότι ο ρόλος της MiG περιορίζεται σε υπεργολαβίες. «Αυτό το κάνουμε μαζί, επειδή [ένα UCAV] είναι ένα ολοκληρωμένο σύστημα - και όχι μόνο ένα ιπτάμενο όχημα, που απαιτεί συνδυασμένους βιομηχανικούς, επιστημονικούς, μηχανολογικούς και τεχνολογικούς πόρους», είχε αναφέρει ο Κορότκοβ. Ο αρχιμηχανικός της MiG, Βλάντιμιρ Μπαρκόφσκι,πρόσθεσε,
Νωρίτερα στο διαδίκτυο κυκλοφόρησε μια δορυφορική φωτογραφία που σύμφωνα με ορισμένους θέλει να δείχνει το Skat σε δοκιμές στο ερευνητικό κέντρο Τβέρ, 170 χιλιόμετρα έξω από την Μόσχα. Πρόκειται όμως για μια αμφισβητήσιμη εκδοχή, όπως το κέντρο στο οποίο διεξήχθησαν κατά το παρελθόν δοκιμές διατομής ραντάρ (RCS) και μετρήσεις μείωσης την περίοδο 1980-90 για το Sukhoi Su-27, Su-30 και Tupolev Tu-160, είχε εγκαταλειφθεί, όπως απεικονίζεται σε φωτογραφίες του διαδικτύου. Το κέντρο Τβέρ είναι να ξαναλειτουργήσει μόνο μετά από εκσυγχρονισμό, όπως αναφέρθηκε τέλη του 2013 στην βρετανική αμυντική επισκόπηση IHS Jane's Defence Weekly, για να μπορεί να πραγματοποιήσει δοκιμές RCS για το πέμπτης γενιάς μαχητικό Sukhoi T-50/PAK-FA και το επόμενης γενιάς βομβαρδιστικό PAK-DA, σήμερα σε μελέτες σχεδιασμού.
Τον Μάρτιο του 2013 η United Aircraft Corporation επιβεβαίωσε τη συμμετοχή της Sukhoi και MiG στην ανάπτυξη του UCAV. Ο Μιχαήλ Πογκοσιάν είπε ότι ειδικοί και από τις δύο εταιρείες εργάζονται για την διαμόρφωση ενός τέτοιου οχήματος και για την διατύπωση των απαιτήσεων. Σχεδόν ταυτόχρονα, το υπουργείο Άμυνας στην Μόσχα ανακοίνωσε ότι η Sukhoi είχε επιλεγεί για να ηγηθεί της Ε&Α σε «ένα βαρύ UCAV που θα είναι διαθέσιμο από το 2018 μέχρι το 2020», ενώ οι εταιρείες Tranzas και Sokol είχαν κερδίσει συμβόλαια για ένα μικρότερο UAV που ζυγίζει μέχρι και πέντε τόνους και θα είναι έτοιμο το 2015-2016.
Σε μια πολύ ενδιαφέρουσα εξέλιξη στις 15 Μαΐου 2013, η RAC MiG κέρδισε ένα ξεχωριστό συμβόλαιο από το υπουργείο Εμπορίου και Βιομηχανίας στην Μόσχα, για να προβεί σε εργασίες Ε&Α για την ανάπτυξη ενός μελλοντικού UCAV. «Η εμπειρία που αποκτήθηκε στο πλαίσιο της προσπάθειας Skat παρέχει τη βάση για τα νέα σχέδια που κάνει η MiG», σχολίασε κατά το χρόνο ο Κορότκοβ.
Τα στοιχεία προέρχονται από μια παρ' ολίγο εναέρια σύγκρουση στην περιοχή Αρχαγκέλσκ στις 17 Φεβρουαρίου, στην οποία αναφέρθηκαν τα πληρώματα δύο εκπαιδευτικών αεροσκαφών L-29 που ανήκουν σε μια αεροπορική λέσχη κοντά στο Ουλιάνοφσκ. Οι πιλότοι των L-29 μετέβαλλαν ταχύτητα και υψόμετρο για να αποφύγουν μία σύγκρουση με έναν άγνωστο ιπτάμενο αντικείμενο που περιγράφεται από τους ίδιους ως «βαρύ μη επανδρωμένο ιπτάμενο όχημα».
Το περιστατικό της παρ' ολίγο σύγκρουσης είχε γνωρίσει κατά το χρόνο ευρεία δημοσιότητα στα ρωσικά μέσα ενημέρωσης, και είχε καλυφθεί και από την εφημερίδα Kommmersant.
Το αντικείμενο ανιχνεύθηκε επίσης από το ραντάρ ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας, να πετά σε 270 κόμβους και σε σχεδόν 7.000 πόδια. Προσεγγίζοντας τα L-29 από το πίσω μέρος, θα μπορούσε να είχε προσκρούσει πάνω σε αυτά, εαν ο ελεγκτής εδάφους δεν προειδοποιούσε τους πιλότους. Το αντικείμενο λίγο αργότερα εξαφανίστηκε από την οθόνη του ραντάρ. Η περιγραφή των πιλότων δείχνει ότι ήταν ένα UCAV πρόωσης τζετ, σε σχήμα ιπτάμενου φτερού. Θεωρητικά, θα μπορούσε να είναι ένα παλιό UAV αναγνώρισης Tupolev Tu-143 Reis ή το νεότερο πειραματικό UAV Tu-300 Korshun της δεκαετίας του 1990. Όμως, τα τοπικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι το μυστηριώδες αντικείμενο είχε μεγάλη ομοιότητα με το Skat.
Το ρωσικό υπουργείο Άμυνας αρνήθηκε ότι γνωρίζει για το περιστατικό. Λίγες μέρες πριν από το περιστατικό, ο υπουργός Άμυνας Σεργκέι Σοιγκού δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι η χρηματοδότηση από 320 δισ. ρούβλια (9.000.000.000 δολάρια) για τα νέα σχέδια UAV έχει εγκριθεί, με τις παραδόσεις να προγραμματίζονται από το 2020. Οι Ρωσικές Ένοπλες δυνάμεις λειτουργούν ήδη περίπου 500 UAV, αλλά όλα από αυτά δεν πληρούν τις απαιτήσεις, σύμφωνα με τον Σοιγκού.
Η RAC MiG παρουσίασε το Skat (η ρωσική λέξη για το σαλάχι) στο αεροπορικό σαλόνι MAKS 2007 στη Μόσχα ως πλήρους κλίμακας πρόπλασμα. Ο κατασκευαστής το περιγράφει ως ένα πολλαπλών χρήσεων stealth UCAV που προορίζεται για την καταπολέμηση προκαθορισμένων σταθερών στόχων και την καταστολή της εχθρικής αεράμυνας σε συνθήκες ηλεκτρονικού πολέμου και αντιαεροπορικών πυρών. Το UCAV θα πρέπει να είναι σε θέση να αναλάβει με επιτυχία την καταπολέμηση από κρυμμένους και σε μεγάλο βαθμό προστατευμένους χερσαίους και ναυτικούς στόχους, αυτόνομα, ή ως μέρος ενός μεγαλύτερου πακέτου κρούσης που θα αποτελείται από επανδρωμένα και μη επανδρωμένα αεροσκάφη.
Το Skat τροφοδοτείται από ένα κινητήρα Klimov RD-5000 - χωρίς μετακαυστήρα, παράγωγο του RD-33 που τροφοδοτεί το μαχητικό MiG-29 - με ώση 11.000 λίβρες. Το μέγιστο βάρος απογείωσης είναι περίπου δέκα τόνοι, μέγιστη ταχύτητα Mach 0,80, οροφή 40.000 πόδια και εμβέλεια μέχρι και 2.500 μίλια. Το φορτίο όπλων είναι 2.000 κιλά, το οποίο μεταφέρεται εσωτερικά σε δύο κόλπους. Ένα τυπικό φορτίο θα αποτελείται από δύο βλήματα αντιραντάρ/κατά-πλοίων Kh-31P/A ή κατευθυνόμενες βόμβες KAB500. Το εκπέτασμα του Skat είναι 11,5 μέτρα (38 πόδια), το μήκος της ατράκτου 10,25 μέτρα (34 πόδια) και το ύψος 2,7 μέτρα (9 πόδια), σχεδόν ανάλογο με την άτρακτο του μαχητικού MiG-29.
Σε πολλές περιπτώσεις το 2011 και το 2012, ο γενικός διευθυντής της MiG Σεργκέι Κορότκοβ δήλωσε ότι η εταιρεία εργάζεται με την Sukhoi για ένα μελλοντικό UCAV χρησιμοποιώντας την εμπειρία που αποκτήθηκε από το πρόγραμμα Skat, προσθέτοντας ότι ο ρόλος της MiG περιορίζεται σε υπεργολαβίες. «Αυτό το κάνουμε μαζί, επειδή [ένα UCAV] είναι ένα ολοκληρωμένο σύστημα - και όχι μόνο ένα ιπτάμενο όχημα, που απαιτεί συνδυασμένους βιομηχανικούς, επιστημονικούς, μηχανολογικούς και τεχνολογικούς πόρους», είχε αναφέρει ο Κορότκοβ. Ο αρχιμηχανικός της MiG, Βλάντιμιρ Μπαρκόφσκι,πρόσθεσε,
«[το Skat] ήταν ένα πρόγραμμα ανάπτυξης τεχνολογίας κατά την οποία συναρμολογήσαμε ένα πλήρους κλίμακας μη επανδρωμένο εναέριο όχημα μάχης με χαρακτηριστικά stealth και διεξάγαμε πάρα πολλές έρευνες στον τομέα της αεροδυναμικής, της δυναμικής αερίων και σε άλλους τομείς. Αυτό μας βοήθησε να δημιουργήσουμε μια τεχνολογική βάση για την επόμενη φάση των ερευνών μας, που συνεχίζουμε να εκτελούμε».
Νωρίτερα στο διαδίκτυο κυκλοφόρησε μια δορυφορική φωτογραφία που σύμφωνα με ορισμένους θέλει να δείχνει το Skat σε δοκιμές στο ερευνητικό κέντρο Τβέρ, 170 χιλιόμετρα έξω από την Μόσχα. Πρόκειται όμως για μια αμφισβητήσιμη εκδοχή, όπως το κέντρο στο οποίο διεξήχθησαν κατά το παρελθόν δοκιμές διατομής ραντάρ (RCS) και μετρήσεις μείωσης την περίοδο 1980-90 για το Sukhoi Su-27, Su-30 και Tupolev Tu-160, είχε εγκαταλειφθεί, όπως απεικονίζεται σε φωτογραφίες του διαδικτύου. Το κέντρο Τβέρ είναι να ξαναλειτουργήσει μόνο μετά από εκσυγχρονισμό, όπως αναφέρθηκε τέλη του 2013 στην βρετανική αμυντική επισκόπηση IHS Jane's Defence Weekly, για να μπορεί να πραγματοποιήσει δοκιμές RCS για το πέμπτης γενιάς μαχητικό Sukhoi T-50/PAK-FA και το επόμενης γενιάς βομβαρδιστικό PAK-DA, σήμερα σε μελέτες σχεδιασμού.
Τον Μάρτιο του 2013 η United Aircraft Corporation επιβεβαίωσε τη συμμετοχή της Sukhoi και MiG στην ανάπτυξη του UCAV. Ο Μιχαήλ Πογκοσιάν είπε ότι ειδικοί και από τις δύο εταιρείες εργάζονται για την διαμόρφωση ενός τέτοιου οχήματος και για την διατύπωση των απαιτήσεων. Σχεδόν ταυτόχρονα, το υπουργείο Άμυνας στην Μόσχα ανακοίνωσε ότι η Sukhoi είχε επιλεγεί για να ηγηθεί της Ε&Α σε «ένα βαρύ UCAV που θα είναι διαθέσιμο από το 2018 μέχρι το 2020», ενώ οι εταιρείες Tranzas και Sokol είχαν κερδίσει συμβόλαια για ένα μικρότερο UAV που ζυγίζει μέχρι και πέντε τόνους και θα είναι έτοιμο το 2015-2016.
Σε μια πολύ ενδιαφέρουσα εξέλιξη στις 15 Μαΐου 2013, η RAC MiG κέρδισε ένα ξεχωριστό συμβόλαιο από το υπουργείο Εμπορίου και Βιομηχανίας στην Μόσχα, για να προβεί σε εργασίες Ε&Α για την ανάπτυξη ενός μελλοντικού UCAV. «Η εμπειρία που αποκτήθηκε στο πλαίσιο της προσπάθειας Skat παρέχει τη βάση για τα νέα σχέδια που κάνει η MiG», σχολίασε κατά το χρόνο ο Κορότκοβ.