«Ποιος έχει συμφέρον σε έκτακτες πτήσεις των μαχητικών αεροσκαφών της Βουλγαρίας - ίσως για να εξαντλήσει τις τεχνικές τους δυνατότητες, ίσως για να απαιτηθεί νωρίτερα του προβλεπόμενου συντήρηση, ίσως και για να εξαντληθούν οι πόροι των βουλγαρικών ενόπλων δυνάμεων», δήλωσε ο Πλεβνέλιεφ την Τρίτη της βδομάδας που πέρασε στα βουλγαρικά μέσα ενημέρωσης, σε σχέση με την αύξηση του αριθμού των πτήσεων των βουλγαρικών μαχητικών αεροσκαφών.
Τους τελευταίους μήνες, η Βουλγαρική Πολεμική Αεροπορία, που αποτελείται από ρωσικά μαχητικά MiG 29, έκανε περισσότερες πτήσεις σε σχέση με τα προηγούμενα 20 χρόνια συνολικά.«Αν τα προηγούμενα χρόνια υπήρχαν δύο με τρεις πτήσεις ανά έτος, τώρα υπάρχουν δύο με τρεις πτήσεις την εβδομάδα», είπε ο Πλεβνέλιεφ λυπημένος. «Τώρα, κάθε φορά που ο εναέριος χώρος του ΝΑΤΟ πάνω από τη Μαύρη Θάλασσα παραβιάζεται, απογειώνονται δύο βουλγαρικά, δύο ρουμανικά και δύο τουρκικά μαχητικά, όλα εξαιτίας ενός ρωσικού αεροπλάνου. Αυτό είναι αναποτελεσματικό».
Σύμφωνα με τον υπουργό Άμυνας Ναϊντένοφ οι έκτακτες πτήσεις προκλήθηκαν όπως ρωσικά μαχητικά και μεταφορικά αεροπλάνα προσεγγίζουν την άκρη του εναέριου χώρου του ΝΑΤΟ πάνω από τη Μαύρη Θάλασσα.
«Μπορώ μόνο να μαντέψω ποιος είναι ο στόχος αυτών των ρωσικών πτήσεων», δήλωσε ο Ναϊντένοφ. Σύμφωνα με τον Ναϊντένοφ, η τεχνική συντήρηση και τα ανταλλακτικά για τα βουλγαρικά μαχητικά MiG-29 είναι εξ ολοκλήρου στα χέρια της ρωσικής εταιρείας RSK MiG, που παράσχει τις υπηρεσίες στο πλαίσιο μιας συμφωνίας-πλαίσιο με το υπουργείο Άμυνας.
Η βουλγαρική πολιτική ηγεσία αναφέρεται κατά πάσα πιθανότητα στις τακτικές πτήσεις των ρωσικών αανγνωριστικών αεροσκαφών Il-20, τα οποία πετούν σε διεθνή εναέριο χώρο κατά μήκος των ακτών των χωρών του ΝΑΤΟ, πρώτα στην Τουρκία, μετά στην Βουλγαρία, στη συνέχεια πλησίον των ακτών της Ρουμανίας, και τέλος επιστρέφουν στις βάσεις τους. Τα αεροσκάφη αυτά είναι εξοπλισμένα με προηγμένες συσκευές ανίχνευσης των ραντάρ εδάφους και των πυραυλικών αντιεροπορικών συγκροτημάτων.
«Συνταρακτικός» ο τρόπος που μεταφέρει η βουλγαρική πολιτική ηγεσία όλα αυτά προς το βουλγαρικό κοινό. Στην πραγματικότητα βέβαια, οι βουλγαρικές ένοπλες δυνάμεις πάσχουν εδώ και 25 χρόνια από μόνιμη υποχρηματοδότηση, τα κονδύλια για την αεροπορική δύναμη είναι πολύ λίγα, ο στόλος των μαχητικών αποτελείται από 15 MiG-29 (4 MiG-29 είναι αυτή τη στιγμή καθηλωμένα, όπως οι κινητήρες τους τύπου RD-33 συντηρούνται στην Ρωσία, εφεδρικοί στην Βουλγαρία δεν υπάρχουν) και ορισμένα επιπλέον MiG-21, τα περισσότερα εκ των οποίων πιθανόν να πετούν κατά παράβαση των κανόνων ασφαλείας, το σύνολο των μαχητικών πάσχει εδώ και χρόνια από ανταλλακτικά, ο μέσος όρος των πιλότων της Βουλγαρίας είναι πολύ πιο κάτω από αυτόν του ΝΑΤΟ, η Συμμαχία έχει εδώ και καιρό πιστοποιήσει την βουλγαρική αεροπορική δύναμη μηδαμινής αξίας.