Τη φράση αυτή θα μπορούσαν να έχουν σκεφτεί μερικές κυβερνήσεις ή άτομα, όταν άκουσαν από τα χείλη του προκαθήμενου της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας να μιλάει για τη γενοκτονία των Αρμενίων ως την «πρώτη γενοκτονία του 20ου αιώνα».
Για να πούμε την απόλυτη αλήθεια, πρώτα απ’ όλα σκεφτήκαμε την τουρκική κυβέρνηση και στη συνέχεια, την κυρία Μαρία Ρεπούση.
Το γιατί είναι προφανές: και οι δύο τους συμφωνούν ότι οι γενοκτονίες είναι αποκλειστικά θέμα των ιστορικών και όχι των υπολοίπων -κρατών, κοινοβουλίων, πολιτικών κλπ. Με άλλα λόγια, και οι δύο τους συμβάλλουν στην άρνηση. Και όπως είναι γνωστό, η άρνηση αποτελεί το τελευταίο στάδιο του εγκλήματος.
Η σφοδρή αντίδραση του τούρκου υπουργού Εξωτερικών Αχμέτ Νταβούτογλου στην αναγνώριση του Πάπα Φραγκίσκου, δεν αφήνει κανένα περιθώριο αμφισβήτησης: «Οι δηλώσεις του Πάπα είναι απαράδεκτες. Αυτό που θα περίμενε κανείς από τον ίδιο είναι να συνεισφέρει στην παγκόσμια ειρήνη αντί να προκαλέσει την εχθρότητα για τα ιστορικά γεγονότα…».
Ο τούρκος αξιωματούχος, παραβλέποντας τα άρθρα του Ποινικού Κώδικα της χώρας του, που τιμωρεί όλους όσοι τολμούν και μιλάνε για τη γενοκτονία των Αρμενίων, προσπαθεί να πείσει τη διεθνή κοινότητα ότι ο Πάπας είναι μονομερώς υπέρ της πλευράς των Αρμενίων και μάλιστα από τότε που ήταν επικεφαλής της αρχιεπισκοπής στο Μπουένος Άιρες… Είναι ξεκάθαρο ότι για το επίσημο τουρκικό κράτος η άρνηση και η λογοκρισία στους πολίτες του και σε όποιον τολμάει να αναγνωρίσει τη γενοκτονία δε γνωρίζει φραγμούς. Είναι όμως επίσης ξεκάθαρο ότι θα βρίσκει πάντα μπροστά του τη συλλογική μνήμη και την ιστορική αλήθεια.
Και τι να πει κανείς για την κα Ρεπούση, όταν στα σχολικά εγχειρίδια γράφει για «συνωστισμό» στη Σμύρνη του 1922 ή όταν για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά δεν παρευρίσκεται στην αίθουσα του Ελληνικού Κοινοβουλίου, όταν τηρείται ενός λεπτού σιγή για τη γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου;
Οι σφαγές των Ποντίων και των Αρμενίων είχαν αδιαμφισβήτητα τα χαρακτηριστικά οργανωμένων γενοκτονιών, γιατί στόχος τους ήταν η εξαφάνισή τους. Αλλά και για τη σφαγή της Σμύρνης και τους διωγμούς των Ελλήνων και των Αρμενίων από τα παράλια της Μικράς Ασίας ισχύει ακριβώς το ίδιο. Δε χρειάζεται να αναφερθούμε καν στα πλούσια αρχεία των δυτικών χωρών, μας αρκούν οι διηγήσεις των επιζώντων γιαγιάδων και παππούδων μας που τα βίωσαν στο πετσί τους!
Είναι προφανές ότι στην προσπάθειά της να «στρογγυλέψει» τα ιστορικά γεγονότα, η εν λόγω κυρία παρουσιάζει την παραποίηση της ιστορίας ως μια κίνηση για να έρθουν, δήθεν, κοντά οι πρώην εχθροί. Η ζημιά όμως που προκαλεί είναι τεράστια. Ουσιαστικά, ρίχνει νερό στο μύλο της Τουρκίας, η οποία βρίσκει τον καλύτερο σύμμαχο στις ανιστόρητες θεωρίες της. Δεν πρόκειται για «επιστημονικές απόψεις» ούτε για «ελευθερία του λόγου», πρόκειται για προμελετημένη παραχάραξη της ιστορίας και για σκέτη άρνηση.
Και οι αρνητές πρέπει να αντιμετωπίζονται όπως στην -κατά τα άλλα πιο δημοκρατική από πολλές χώρες- Ελβετία: με την ποινικοποίηση. Κάτι που πρέπει να εφαρμοστεί στην περίπτωση όλων των αναγνωρισμένων γενοκτονιών.
Απρίλιος - Ιούνιος 2013 τεύχος 77
http://www.armenika.gr/
Για να πούμε την απόλυτη αλήθεια, πρώτα απ’ όλα σκεφτήκαμε την τουρκική κυβέρνηση και στη συνέχεια, την κυρία Μαρία Ρεπούση.
Το γιατί είναι προφανές: και οι δύο τους συμφωνούν ότι οι γενοκτονίες είναι αποκλειστικά θέμα των ιστορικών και όχι των υπολοίπων -κρατών, κοινοβουλίων, πολιτικών κλπ. Με άλλα λόγια, και οι δύο τους συμβάλλουν στην άρνηση. Και όπως είναι γνωστό, η άρνηση αποτελεί το τελευταίο στάδιο του εγκλήματος.
Η σφοδρή αντίδραση του τούρκου υπουργού Εξωτερικών Αχμέτ Νταβούτογλου στην αναγνώριση του Πάπα Φραγκίσκου, δεν αφήνει κανένα περιθώριο αμφισβήτησης: «Οι δηλώσεις του Πάπα είναι απαράδεκτες. Αυτό που θα περίμενε κανείς από τον ίδιο είναι να συνεισφέρει στην παγκόσμια ειρήνη αντί να προκαλέσει την εχθρότητα για τα ιστορικά γεγονότα…».
Ο τούρκος αξιωματούχος, παραβλέποντας τα άρθρα του Ποινικού Κώδικα της χώρας του, που τιμωρεί όλους όσοι τολμούν και μιλάνε για τη γενοκτονία των Αρμενίων, προσπαθεί να πείσει τη διεθνή κοινότητα ότι ο Πάπας είναι μονομερώς υπέρ της πλευράς των Αρμενίων και μάλιστα από τότε που ήταν επικεφαλής της αρχιεπισκοπής στο Μπουένος Άιρες… Είναι ξεκάθαρο ότι για το επίσημο τουρκικό κράτος η άρνηση και η λογοκρισία στους πολίτες του και σε όποιον τολμάει να αναγνωρίσει τη γενοκτονία δε γνωρίζει φραγμούς. Είναι όμως επίσης ξεκάθαρο ότι θα βρίσκει πάντα μπροστά του τη συλλογική μνήμη και την ιστορική αλήθεια.
Και τι να πει κανείς για την κα Ρεπούση, όταν στα σχολικά εγχειρίδια γράφει για «συνωστισμό» στη Σμύρνη του 1922 ή όταν για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά δεν παρευρίσκεται στην αίθουσα του Ελληνικού Κοινοβουλίου, όταν τηρείται ενός λεπτού σιγή για τη γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου;
Οι σφαγές των Ποντίων και των Αρμενίων είχαν αδιαμφισβήτητα τα χαρακτηριστικά οργανωμένων γενοκτονιών, γιατί στόχος τους ήταν η εξαφάνισή τους. Αλλά και για τη σφαγή της Σμύρνης και τους διωγμούς των Ελλήνων και των Αρμενίων από τα παράλια της Μικράς Ασίας ισχύει ακριβώς το ίδιο. Δε χρειάζεται να αναφερθούμε καν στα πλούσια αρχεία των δυτικών χωρών, μας αρκούν οι διηγήσεις των επιζώντων γιαγιάδων και παππούδων μας που τα βίωσαν στο πετσί τους!
Είναι προφανές ότι στην προσπάθειά της να «στρογγυλέψει» τα ιστορικά γεγονότα, η εν λόγω κυρία παρουσιάζει την παραποίηση της ιστορίας ως μια κίνηση για να έρθουν, δήθεν, κοντά οι πρώην εχθροί. Η ζημιά όμως που προκαλεί είναι τεράστια. Ουσιαστικά, ρίχνει νερό στο μύλο της Τουρκίας, η οποία βρίσκει τον καλύτερο σύμμαχο στις ανιστόρητες θεωρίες της. Δεν πρόκειται για «επιστημονικές απόψεις» ούτε για «ελευθερία του λόγου», πρόκειται για προμελετημένη παραχάραξη της ιστορίας και για σκέτη άρνηση.
Και οι αρνητές πρέπει να αντιμετωπίζονται όπως στην -κατά τα άλλα πιο δημοκρατική από πολλές χώρες- Ελβετία: με την ποινικοποίηση. Κάτι που πρέπει να εφαρμοστεί στην περίπτωση όλων των αναγνωρισμένων γενοκτονιών.
Απρίλιος - Ιούνιος 2013 τεύχος 77
http://www.armenika.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλώ να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες και να είστε κόσμιοι στις εκφράσεις σας. Οποιοδήποτε άλλο σχόλιο με γκρικλις και ξένη γλώσσα θα διαγράφετε. Ευχαριστώ!