Όπως επίσης και η απίστευτη υποκρισία του Σόιμπλε, της Μέρκελ, του Γιουνκέρ, του "φίλου" Ολάντ και των υπολοίπων όταν μιλάνε για μεταρρυθμίσεις και ανάπτυξη.
Τελικά το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να παραμένει η Ελλάδα μια Κολομβία των Βαλκανίων, για να μπορούν οι δικές τους εταιρείες να παίρνουν τις δουλειές μέσω των ανθρώπων τους στην Ελλάδα που εντελώς συμπτωματικά είναι οι περίφημοι Έλληνες ολιγάρχες.
Ετσι τους αποκάλεσε και ο Σόιμπλε.
Αυτό όμως δεν εμπόδισε την εταιρεία σύμβολο της Γερμανίας να κάνει δουλειές στην Ελλάδα παρέα με την Intracom για πάνω από 20 χρόνια. Και μάλιστα με τις γνωστές μεθόδους της. Λαδώνοντας το σύμπαν.
Αν μπούμε δε και στον ίλιγγο των εξοπλιστικών θα χαθούμε στους λαβυρίνθους των πεταμένων δις που καλείται να πληρώσει ο ελληνικός λαός. Φυσικά παρέχει άσυλο στον Χριστοφοράκο.
Την ίδια στιγμή πανίσχυρες εταιρείες όπως η γερμανική HOCHTIEF και η γαλλική VINCI συμμετέχουν σε ελληνικά δημόσια έργα από κοινού με τον Μπόμπολα.
Αρα το τελευταίο που τους ενδιαφέρει είναι να πάψει η Ελλάδα να είναι Κολομβία των Βαλκανίων.
Το αντίθετο. Την θέλουν Κολομβία για να μπορούν να κάνουν τις δουλειές τους.
Το σημερινό συγκλονιστικό άρθρο του διευθυντή του Capital.gr Θανάση Μαυρίδη είναι άκρως αποκαλυπτικό για τον ρόλο των δανειστών μας.
-Η ΔΙΑΠΛΟΚΗ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ ΜΩΡΟ
Aπό τον Θανάση Μαυρίδη
Ο τρόπος με τον οποίο σκέπτονται κάποιοι Ευρωπαίοι για το ελληνικό ζήτημα είναι πολλές φορές αφοπλιστικά απλός, σε βαθμό που να διακρίνουμε σε αυτούς στοιχεία εμμονής. Για παράδειγμα, το έκτρωμα του ΕΝΦΙΑ δεν θα υπήρχε αν οι Γερμανοί δεν "έκριναν" ότι οι Έλληνες έχουν "περισσότερα" από τους ίδιους. Άντε τώρα να τους εξηγήσεις κι άντε να καταλάβουν. Αντίθετα, σε θέματα που θα έπρεπε να επιμένουν, όπως η διαπλοκή, κάνουν ότι δεν καταλαβαίνουν.
Λένε συχνά για τους φοροφυγάδες και για τη διαφθορά που διέπει τις συναλλαγές του δημοσίου με τον ιδιωτικό τομέα. Ο λόγος τους είναι κενός περιεχομένου όσο οι Γερμανοί παρέχουν άσυλο στον Χριστοφοράτο! Είναι εξωφρενικό πέρα για πέρα! Οργανωμένα δίκτυα "μεσαζόντων" μοίρασαν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ σε δημόσιους λειτουργούς για να μας "φορτώσουν" γερμανικά προϊόντα και έπειτα κατηγορούν εμάς ως διεφθαρμένους! Την ίδια ώρα οι Γερμανοί παρέχουν ασυλία στον άνθρωπο που οργάνωσε αυτό το δίκτυο.
Ας αντιστρέψουμε τους ρόλους και ας υποθέσουμε ότι ζούσε στην Ελλάδα ένας κακοποιός που είχε ζημιώσει με δισεκατομμύρια ευρώ το γερμανικό δημόσιο. Τι θα γινότανε;
Οι Γερμανοί θα είχαν χαλάσει τον κόσμο και θα είχαν απαιτήσει να στείλουμε τον "διαβόητο" σιδηροδέσμιο στο Βερολίνο. Έπειτα θα ζητούσαν με κάθε τρόπο να επιστραφούν τα κλοπιμαία.
Στην περίπτωση Χριστοφοράτου η Ελλάδα δεν χάλασε τον κόσμο. Σαν να φοβήθηκε ότι θα στεναχωρούσε τους Γερμανούς φίλους μας. Επίσης δεν έκανε κάτι για να επιστρέψουν τα κλοπιμαία στην θέση τους. Το αντίθετο, έσπευσε να κουκουλώσει την υπόθεση και με την βούλα της Βουλής.
Υποψιαζόμαστε ότι η ανεπίσημη αιτιολογία τους είναι ότι στην εποχή του ψυχρού πολέμου η Ομοσπονδιακή Δημοκρατία της Γερμανίας όφειλε να αντιδράσει με έναν τρόπο για να αποτρέψει την επιρροή των αντίστοιχων ομάδων της Λαϊκής Δημοκρατίας της Γερμανίας στην Ελλάδα. Ότι εκείνα τα χρόνια η Αθήνα είχε γίνει Βυρηττός του μεσοπολέμου με τα πρακτόρια να κάνουν πάρτι είναι γνωστό. Καταλαβαίνουμε επίσης ότι έτσι ή αλλιώς θα είχαμε από πάνω μας Γερμανούς! Ανατολικούς σε περίπτωση νίκης του σοσιαλισμού και Δυτικούς σε περίπτωση νίκης της Ελεύθερης Αγοράς. Αυτό που δεν καταλάβαμε έγκαιρα είναι πόσο βαθιά ήταν η διείσδυση των πρακτόρων στην ελληνική πολιτική σκηνή, πόσο βαθιά μπλεγμένα ήσαν σε αυτή την ιστορία τα δικά μας φυντάνια. Αλλιώς δεν εξηγείται το πόσο εύκολα έχουν συμφωνήσει να ξεχάσουμε τους μιζαδόρους...
Κι αφού έχουν συμβεί όλα αυτά, βγαίνουν κατά καιρούς Γερμανοί επίσημοι και μας κουνούν το δάκτυλο, κάνοντας τα νεύρα μας τσατάλι. Ας το "φάμε" κι αυτό! Νομίζετε ότι εκεί σταματάει το θέμα, στην συγκάλυψη των δικών τους ασχημιών στην Ελλάδα; Το πραγματικό πρόβλημα είναι ότι συνεχίζουν να κάνουν πλάτες στην διαπλοκή. Τα ίδια πρόσωπα εξακολουθούν και κρατούν όλες τις σημαντικές θέσεις στην Οικονομία, σαν να πρόκειται για οπλαρχηγούς που έχουν κατοχυρώσει περάσματα σε όλη την χώρα και μάλιστα σε ένα καθεστώς πλήρους αναρχίας. Τα πρόσωπα αυτά δεν θα μπορούσαν να σταθούν αν δεν είχαν την πλήρη στήριξη των Ευρωπαίων!
Όταν μία εταιρεία οφείλει μεγάλα ποσά στο τραπεζικό σύστημα, για παράδειγμα, και δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της, η επιβίωσής της μέσω νέων δανείων είναι απόδειξη διαπλοκής! Κι αυτό έχει συμβεί κατ΄ επανάληψη τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Έχουν αποκλείσει υγιείς επιχειρήσεις από την χρηματοδότηση για να ενισχύσουν οικονομικά εταιρείες οι οποίες δεν πρόκειται να επιστρέψουν τα δανεικά στον αιώνα τον άπαντα! Η πρακτική της εποχής Χριστοφοράτου συνεχίζεται! Με λεφτά του ελληνικού λαού κάνουν πολιτική. Συντηρούν μηχανισμούς που τους είναι χρήσιμοι για την επικυριαρχία τους στην Ελλάδα, αγνοώντας κάθε έννοια δικαίου.
Θα μπορούσαν να ισχυριστούν ότι όλα αυτά συμβαίνουν επειδή το ελληνικό τραπεζικό σύστημα λειτουργεί με "ελληνικό τρόπο". Είναι μία βολική εξήγηση, η οποία όμως δεν ισχύει για έναν πολύ απλό λόγο: Στις τράπεζες οι τροϊκανοί, δηλαδή οι Γερμανοί, έχουν επιτρόπους και δεν περνάει κουνούπι αν δεν δώσουν αυτοί την σύμφωνη γνώμη τους.
Στην αρχή φωνάξανε για την διαπλοκή. Σε τέτοιο βαθμό που δημιούργησαν την αίσθηση ότι κάτι επιτέλους θα άλλαζε. Στην πραγματικότητα έκαναν μία επίδειξη δύναμης για να κληθούν οι οπλαρχηγοί να δηλώσουν υποταγή. Κάτι σαν άσκηση επαναστατικής γυμναστικής ένα πράγμα.
Αυτό που δεν καταλάβαμε οι αφελείς είναι ότι η γεωπολιτική θέση της Ελλάδας είναι τόσο σημαντική που οι ισχυροί δεν θα μας διευκολύνουν να δημιουργήσουμε ένα σοβαρό κράτος. Το αντίθετο! Θα ευνοούν την λειτουργία των κομιτάτων και των οπλαρχηγών. Η διαπλοκή δεν είναι αποτέλεσμα μιας δήθεν αβλεψίας τους, ούτε το αναγκαίο κακό. Είναι συνειδητή επιλογή. Είναι το δικό τους μωρό από την εποχή ακόμη της σύγκρουσης των ιδεολογιών. Δεν θα γίνουν πατροκτόνοι...
Θανάσης Μαυρίδης
thanasis.mavridis@capital.gr
Ακολουθεί ένα παλαιότερο ρεπορτάζ του Θάνου Τσίρου από την ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
Στενές επαφές για περισσότερα από 20 χρόνια διατηρούσε με τη Siemens ο Σωκράτης Κόκκαλης.
Εκτός από τη στενή συνεργασία στον τομέα των τηλεπικοινωνιών, η Siemens ήταν και χορηγός στον Ολυμπιακό. Σε αυτές τις δύο δεκαετίες, Siemens και Intracom μοιράστηκαν προμήθειες του ΟΤΕ ύψους τουλάχιστον 2 δισ. ευρώ, συνεργάστηκαν ως κοινοί μέτοχοι στην εταιρεία Siemens Τηλεβιομηχανική αλλά και στη θυγατρική του ΟΤΕ Hellascom, ενώ... συναντήθηκαν και στα ποδοσφαιρικά γήπεδα, καθώς επί σειρά ετών η Siemens ήταν βασικός χορηγός της ΠΑΕ Ολυμπιακός, ιδιοκτησίας Σ. Κόκκαλη.
Οι προγραμματικές συμφωνίες του ΟΤΕ έφεραν στα ταμεία της Siemens και της Intracom ποσά ύψους 560 δισ. δραχμών ή 1,65 δισ. ευρώ. Μάλιστα, εκτιμάται ότι, μαζί με τις «επεκτάσεις» που έγιναν στις συμβάσεις ειδικά μετά το 1997, το συνολικό ποσό ανήλθε τελικώς περίπου στα 2 δισ. ευρώ, με την Intracom να αντλεί περίπου 1,1 δισ. ευρώ και τη Siemens να απορροφά περίπου 889 εκατ. ευρώ. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι επεκτάσεις έφτασαν έως και το 2005. Μια από τις επεκτάσεις ήταν και αυτή που αφορούσε την τεχνική υποστήριξη του δικτύου του ΟΤΕ από την Intracom και τη Siemens. Πρόκειται για τη συμφωνία που οδηγεί τον σημερινό επικεφαλής του ΟΤΕ Παναγή Βουρλούμη στο δικαστήριο, όπου και θα αντιμετωπίσει κατηγορίες σε βαθμό κακουργήματος για υπερκοστολογήσεις.
Οι δύο εταιρείες δεν πήραν τις προμήθειες του ΟΤΕ μόνο επί ελληνικού εδάφους. Συμβόλαια έκλεισαν και με τις θυγατρικές του οργανισμού τηλεπικοινωνιών εκτός Ελλάδος. Κυρίως στη Ρουμανία και στη θυγατρική του ΟΤΕ Romtelecom, η οποία εξαγοράστηκε το 1998 έναντι 675 εκατ. δολαρίων αλλά και στην Armentel, τον τηλεπικοινωνιακό οργανισμό της Αρμενίας.
Οι ψηφιακές παροχές
Η πρώτη απόφαση να ανατεθούν οι ψηφιακές παροχές του ΟΤΕ στην Intracom και της Siemens, ελήφθη τον Σεπτέμβριο του 1986. Δύο χρόνια αργότερα, οι δύο εταιρείες μοιράστηκαν τα πρώτα 84.000 κυκλώματα και 20.000 παροχές. Από τότε και μέχρι το τέλος του 2002, οι δύο εταιρείες ανέλαβαν να προμηθεύσουν τον ΟΤΕ με τουλάχιστον έξι εκατομμύρια παροχές.
Το 1997 υπεγράφη η μεγάλη προγραμματική συμφωνία (με τον περίφημο αριθμό 8002) του ΟΤΕ, η οποία αφορούσε την παροχή τριών εκατομμυρίων παροχών έναντι 130 δισ. δραχμών ή 380 εκατ. ευρώ. Είναι η συμφωνία για την οποία η Siemens εμφανίζεται να έχει βγάλει αρκετά εκατομμύρια ευρώ από τα «μαύρα ταμεία» της προκειμένου να εξασφαλίσει τη δουλειά. Με τη συγκεκριμένη σύμβαση συνδέονται και τα ποσά που κατέληξαν σε τραπεζικό λογαριασμό του πρώην υπουργού Μεταφορών Τάσου Μαντέλη.
Η Intracom και η Siemens συναντήθηκαν -και μάλιστα ως μέτοχοι- στα διοικητικά συμβούλια δύο εταιρειών. Στη Siemens Τηλεβιομηχανική, για παράδειγμα, Intracom και Siemens βρέθηκαν να κατέχουν πακέτο 41% των μετοχών η καθεμία. Αρχικά η Intracom ήλεγχε το 22% της εταιρείας και η Siemens το 60%. Το 2003, η Siemens μεταβίβασε πακέτο μετοχών 18%, με αποτέλεσμα οι δύο εταιρείες να βρεθούν ισοδύναμες στο μετοχικό κεφάλαιο της Τηλεβιομηχανικής. Μάλιστα, η Intracom επιχείρησε να εξαγοράσει το σύνολο των μετοχών. Η συμφωνία είχε προχωρήσει, αλλά ναυάγησε την τελευταία στιγμή.
Από αυτές τις διαπραγματεύσεις ήρθαν στο προσκήνιο και οι στενές επαφές που είχε ο Σ. Κόκκαλης με στελέχη της Siemens. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, ο πρώην πρόεδρος της Siemens, Φόλκερ Γιουνγκ, ο οποίος μετά τη λήξη της συνεργασίας του με τη γερμανική Siemens πήρε μετεγραφή στην Intracom.
Η δεύτερη εταιρεία στην οποία συναντήθηκαν Intracom και Siemens ήταν η Hellascom, θυγατρική του ΟΤΕ (οι δύο εταιρείες κατείχαν πακέτα μετοχών ύψους 14%, πριν ο ΟΤΕ αποφασίσει να εξαγοράσει τα μειοψηφικά ποσοστά τον Ιούνιο του 2005). Ηταν μια οξύμωρη συμμαχία, καθώς ο ΟΤΕ είχε βρεθεί να συνεταιρίζεται με τους δύο βασικούς προμηθευτές του.
Τέλος, Siemens και Σ. Κόκκαλης συνεργάστηκαν ακόμη και στο χώρο του ποδοσφαίρου, καθώς από τον Ιούνιο του 2000 και για πολλά χρόνια, η Siemens ήταν βασικός χορηγός του Ολυμπιακού.
ΟΙ ΚΟΙΝΕΣ ΜΠΙΖΝΕΣ ΓΑΛΛΩΝ ΚΑΙ ΓΕΡΜΑΝΩΝ ΜΕ ΤΟΝ ΜΠΟΜΠΟΛΑ
Η ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. επελέγη κατόπιν διαγωνισμού από το ΥΠΕΧΩΔΕ για να σχεδιάσει, να χρηματοδοτήσει, να κατασκευάσει και να λειτουργήσει τον αυτοκινητόδρομο για μια περίοδο 30 ετών, με αφετηρία το έτος 2008. Οι εταιρίες που μετέχουν στην ανώνυμη εταιρεία διαθέτουν μεγάλη εμπειρία στο σχεδιασμό και την υλοποίηση παρόμοιων μεγάλων έργων, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.
Η VINCI CONCESSIONS S.A.S. (29,9%) είναι η μεγαλύτερη εταιρία λειτουργίας έργων παραχώρησης υποδομών στην Ευρώπη και ηγετική εταιρία παγκοσμίως στον χώρο λειτουργίας έργων παραχώρησης αυτοκινητοδρόμων. Με τον σχεδιασμό και την υλοποίηση νέων παραχωρήσεων και σαν κάτοχος ενός μοναδικού χαρτοφυλακίου παραχωρήσεων, η VINCI Concessions S.A.S. διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην τάση των έργων παραχώρησης, που ενισχύονται από τις αυξανόμενες απαιτήσεις υποδομής των τοπικών δημόσιων αρχών. Επίσης, συμμετέχοντας σε μια νέα δυναμική υπηρεσιών, η VINCI Concessions S.A.S. εφαρμόζει καινοτομίες που βελτιστοποιούν την αποδοτικότητα των υποδομών για τις οποίες της έχει παραχωρηθεί η λειτουργία, αποδεικνύοντας μια υπεύθυνη προσέγγιση ως υπεύθυνη των παραχωρήσεων δημόσιας υπηρεσίας, επιθυμώντας να ανταποκριθεί στις προσδοκίες των 600 εκατομμυρίων πελατών της.
Η HOCHTIEF PPP SOLUTIONS GmbH (17%)είναι το αρμόδιο κέντρο του Ομίλου της HOCHTIEF για τα έργα Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) στην Ευρώπη, τη Βόρεια και Νότια Αμερική. Η εταιρεία εστιάζει στις αγορές των οδικών και κοινωνικών υποδομών. Για την υλοποίηση των χρηματοδοτούμενων από τον ιδιωτικό τομέα έργων δημόσιας υποδομής, η HOCHTIEF PPP Solutions προσφέρει όλες τις υπηρεσίες από μια πηγή - από το προγραμματισμό και σχεδιασμό έως την χρηματοδότηση, κατασκευή / ανακαίνιση και λειτουργία. Η εταιρεία δραστηριοποιείται σήμερα σε ένα σύνολο 25 έργων ΣΔΙΤ που αντιπροσωπεύει όγκο επενδύσεων πάνω από 6 δισεκατομμύρια ευρώ.
Ο όμιλος J&P-ΑΒΑΞ Α.Ε. (17%) είναι ένας από τους ισχυρότερους κατασκευαστικούς Ομίλους στην Ελλάδα και στο εξωτερικο, εισηγμένος από το 1994 στο χρηματιστήριο Αθηνων. Με δραστηριότητα σε όλους τους τομείς κατασκευής, με έργα που περιλαμβάνουν έργα Πολιτικού Μηχανικού, Κτιριακά, Λιμενικά, Οδοποιίας, με εισαγωγή τεχνογνωσίας από το εξωτερικό αλλά και με εξαγωγή προς τρίτες χώρες, αποτελεί σοβαρό και υπολογίσιμο σχήμα στις συνεργασίες του με διεθνείς οίκους και με τις μεγαλύτερες κατασκευαστικές εταιρίες του κόσμου. Χαρακτηριστικό γνώρισμα των δραστηριοτήτων του Ομίλου είναι η προσήλωσή σε βασικές αρχές που έχουν ως κέντρο ενδιαφέροντος τον άνθρωπο και υπηρετούν την αισθητική σε συνδυασμό με την λειτουργικότητα.
Η ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. (17%)αποτελεί μια ισχυρή επιχειρηματική μονάδα διαχείρισης έργων, συμμετοχών και παραχωρήσεων στους τομείς των υποδομών, της ανάπτυξης γης και της ενέργειας. Η ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. κατέχει ηγετική θέση μεταξύ των εγχώριων ανταγωνιστών στα συγχρηματοδοτούμενα έργα με τη συμμετοχή του στην Αττική Οδό και στη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου. Πέρα από την κατασκευή των έργων αυτών, ο Όμιλος συμμετέχει και στις αντίστοιχες εταιρείες λειτουργίας, αποκτώντας πολύτιμη εμπειρία στον τομέα της διαχείρισης έργων τέτοιου τύπου.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. (17%) είναι ένας από τους μεγαλύτερους επιχειρηματικούς Ομίλους στην Ελλάδα, με ισχυρή παρουσία και στις αγορές της ΝΑ Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής. Ο Όμιλος κατέχει ηγετική θέση στους τομείς των κατασκευών (μέσω της 100% θυγατρικής ΤΕΡΝΑ Α.Ε.), των παραχωρήσεων (Ολυμπία Οδός, Νέα Οδός, Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος – Ε – 65, σταθμοί αυτοκινήτων κ.ά.), του real estate και της ηλεκτροπαραγωγής από συμβατικές (Ήρων Α.Ε.) και Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή Α.Ε.).
Η ΑΘΗΝΑ ΑΤΕ (2,1%) έχει δυναμική παρουσία στην εγχώρια και διεθνή αγορά ιδιωτικών και δημόσιων τεχνικών έργων από τις αρχές της δεκαετίας του 1970. Έχει εκτελέσει έργα για δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, στην Ελλάδα, Βαλκάνια, Ευρωπαϊκή Ενωση, Μέση Ανατολή, Βόρεια Αφρική και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα με συνολική αξία εκτελεσθέντων έργων της εταιρείας σε τρέχουσες τιμές να ανέρχεται σε ποσό μεγαλύτερο των 5 δίς Eυρώ. Η φιλοσοφία και η πρακτική της ΑΘΗΝΑ ΑTΕ είναι να εκτελεί τα έργα εντός των συμβατικών χρόνων και προ-υπολογισμών, εκτελώντας τις απαιτούμενες εργασίες με υψηλά standards ποιότητας, εφαρμόζοντας επαγγελματικές και εφευρετικές λύσεις και σύγχρονες τεχνικές οργάνωσης.
http://kourdistoportocali.com/post/37182/merkel
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλώ να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες και να είστε κόσμιοι στις εκφράσεις σας. Οποιοδήποτε άλλο σχόλιο με γκρικλις και ξένη γλώσσα θα διαγράφετε. Ευχαριστώ!