Τρίτη 4 Μαρτίου 2014

ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΝΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ-ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ

Τώρα και η Toyota σταματά έως τα τέλη του 2017 την κατασκευή αυτοκινήτων

Η ιαπωνική αυτοκινητοβιο-μηχανία Toyota ανακοίνωσε την περασμένη βδομάδα ότι θα σταματήσει έως τα τέλη του 2017 την παραγωγή της στην Αυστραλία πετώντας στον δρόμο τουλάχιστον 4.000
εργαζόμενους. Ο όμιλος επικαλείται τις υψηλές δαπάνες και το ισχυρό νόμισμα της χώρας που καθιστούν την Αυστραλία ασύμφορη βάση παραγωγής.
«Αναγκαζόμαστε να λάβουμε τη δύσκολη αυτή απόφαση καθώς η συγκεκριμένη αγορά δέχεται έναν πολύ μεγάλο ανταγωνισμό, το δολάριο Αυστραλίας είναι πολύ ισχυρό και εξάλλου το σύνολο της παραγωγής αυτοκινήτων στην Αυστραλία μειώνεται», δικαιολογήθηκε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Ακίο Τογιόντα, σε ανακοίνωση.
Ο όμιλος προέβη στην ανακοίνωση αυτή μετά μια παρόμοια απόφαση στα τέλη του 2013 του αμερικανικού ομίλου General Motors, ο οποίος θα σταματήσει την παραγωγή του επίσης έως το 2017. Το 2013 επίσης, η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία Ford έχει ήδη ανακοινώσει από την πλευρά της ότι θα σταματήσει τη συναρμολόγηση οχημάτων της στην Αυστραλία το 2016.

Η είδηση της αποχώρησης της Toyota ύστερα από τουλάχιστον μισό αιώνα ακμάζουσας δραστηριότητας στη χώρα αυτή ενδεχομένως ίσως σημαίνει την πλήρη διακοπή κάθε παραγωγής αυτοκινήτου στην Αυστραλία σε τρία χρόνια.

«Είναι μία κρίσιμη στιγμή για τη βιομηχανία στην Αυστραλία», δήλωσε ο υπουργός Βιομηχανίας Ιαν Μακφάρλαν στους δημοσιογράφους στην Καμπέρα μετά την ανακοίνωση της Toyota. «Η Toyota δεν μας υπέβαλε κανένα αίτημα. Μόνο μας εξέφρασε την απογοήτευσή της με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει», απάντησε, όταν ρωτήθηκε αν ο όμιλος είχε ζητήσει οικονομική ή άλλης μορφής βοήθεια.

Περί τις 150 εταιρίες δραστηριοποιούνται στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Αυστραλία, με αντικείμενα την κατασκευή ανταλλακτικών, εργαλείων, το σχεδιασμό και τη μηχανική, με τουλάχιστον 45.000 εργαζόμενους άμεσα στο αυτοκίνητο και την κατασκευή ανταλλακτικών, σύμφωνα με κυβερνητικά στοιχεία. Η παραγωγή αυτοκινήτων στη χώρα μειώθηκε στο μισό την περασμένη δεκαετία ξεπερνώντας μόλις τα 200.000 οχήματα το 2012 από τουλάχιστον 400.000 το 2004. Οι πωλήσεις εγχώριας κατασκευής οχημάτων επλήγησαν τα τελευταία χρόνια, καθώς ένα ισχυρότερο δολάριο Αυστραλίας κάνει τα εισαγόμενα αυτοκίνητα πιο ανταγωνιστικά.

Αντίθετα οι παγκόσμιες αυτοκινη-τοβιομηχανίες κατασκευάζουν νέα εργοστάσια και αυξάνουν τη δραστηριότητά τους σε χώρες όπως η Ινδονησία, όπου μια αναπτυσσόμενη μεσαία τάξη και το χαμηλότερο κόστος, τις κάνουν ολοένα και πιο ελκυστικές βάσεις παραγωγής.

Πως θα επηρεαστεί η Νότια Αυστραλία

Η συντεχνία των εργαζομένων στην αυτοκινητο-βιομηχανία δήλωσε ότι τουλάχιστον 14 εταιρίες της Νότιας Αυστραλίας που προμηθεύουν την ΤΟΥΟΤΑ, εργοδοτούν γύρω στους 700 εργάτες αλλά σύμφωνα με άλλους υπολογισμούς μπορεί να επηρεασθούν συνολικά από 4000 μέχρι 7000 εργάτες.

Ο καθηγητής του πανεπιστημίου Αδελαΐδας για εργασιακά θέματα, John Spoehr, δήλωσε στο Παροικιακό Βήμα ότι η απόφαση της ΤΟΥΟΤΑ αντιπροσωπεύει την κατάρρευση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Αυστραλία η οποία μπορεί να επηρεάσει μέχρι 100 χιλιάδες εργάτες σε όλη την Αυστραλία. Στη Νότια Αυστραλία οι χαμένες εργατικές θέσεις - κυρίως στον τομέα προμήθειας εξαρτημάτων - θα ανέλθουν μέχρι και 16,000 εξαιτίας του λουκέτου στην Χόλντεν, είπε ο καθηγητής John Spoehr. "Αυτό, έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει συνθήκες βαθειάς οικονομικής κρίσης σε τμήματα της Νότιας Αυστραλίας και της Βικτώριας", πρόσθεσε.

Παροικιακό Βήμα

Έλληνες-ΑΥΤΗ Η ΓΗ ΕΧΕΙ ΦΩΝΗ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

Έλληνες-ΑΥΤΗ Η ΓΗ ΕΧΕΙ ΦΩΝΗ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ