Η Άνγκελα Μέρκελ, ο Φρανσουά Ολάντ ή η Κέθριν Αστον, αλλά ούτε και κανένα άλλο μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του ΝΑΤΟ, δεν θα μπορούσαν να το πουν έτσι: «Σπασίμπα Volga-Dnepr». Δύο «γερμανικά» αεροσκάφη θα επιτρέψουν τις ευρωπαϊκές στρατιωτικές μεταφορές στην Κεντρική Αφρική, μετά από την σχετική έγκριση για την χρηματοδότηση εκ μέρους της κυβέρνησης της Γερμανίας.
Antonov στην Λούφτβαφε;
Tα αεροσκάφη ανήκουν στην ρωσική εταιρεία Volga-Dnepr, η οποία τα παραχώρησε με ένα ναυλοσύμφωνο στο ΝΑΤΟ και τα μέλη του. Τα κράτη-μέλη που συμμετέχουν στο συμβόλαιο έχουν πιστωθεί με πτητικές ώρες που μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα αεροσκάφη ή να τα μοιραστούν με τους υπόλοιπους. Είναι αλήθεια ότι η Volga-Dnepr διαθέτει και μια γερμανική θυγατρική με έδρα τη Λειψία και απασχολεί 3.000 άτομα διαφόρων εθνικοτήτων. Επίσης, έχει πολλές συμβάσεις με πολλές εταιρείες, όπως η Airbus ή Boeing, που χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες της ρωσικής εταιρείας για να μεταφέρουν τμήματα αεροσκαφών ή δορυφόρων σε διάφορα διεθνή αεροδρόμια, συμπεριλαμβανομένου του Λονδίνου, του Παρισιού ή στις Ηνωμένες Πολιτείες . Αλλά η πραγματική βάση της εταιρείας είναι στην Ουλιάνοφσκ, τη συμβολή του Βόλγα. Η συντριπτική πλειοψηφία των ανώτατων διοικητικών στελεχών της είναι επίσης Ρώσοι.
Αν και η αναστολή της στρατιωτικής συνεργασίας με τη Ρωσία είναι ο κανόνας των ημερών, το αρχηγείο του ΝΑΤΟ δεν θέλει να ακούσει ούτε λέξη για την αναστολή της σύμβασης που έχει υπογραφεί με την εταιρεία Volga-Dnepr. Αντ 'αυτού, το ΝΑΤΟ αναφέρει ότι αυτή είναι μια «εμπορική σύμβαση και δεν επηρεάζεται από τις αποφάσεις της συνεργασίας του ΝΑΤΟ με τη Ρωσία»! Και πράγματι, η τρέχουσα σύμβαση, η οποία επρόκειτο να λήξει στα τέλη του 2014, θα πρέπει να επεκταθεί. Σύμφωνα με τις πηγές μας, μια επιλογή που εξετάζεται είναι για μέχρι το τέλος του 2017.
Μια πολύτιμη σύμβαση
Η συνεισφορά αυτή είναι στην πραγματικότητα πολύ χρήσιμη για τα μέλη των κρατών μελών της ΕΕ και του ΝΑΤΟ, ιδίως για την εξασφάλιση των εναλλαγών των στρατευμάτων και τον επαναπατρισμό τους από το Αφγανιστάν (ISAF). Η εταιρεία προσφέρει τα αεροσκάφη - Antonov 124-100 - με ωφέλιμο φορτίο (μεταξύ 100 και 150 τόνων, ανάλογα με την απόσταση) σημαντικά υψηλότερο από ότι τι τα περισσότερα άλλα αεροσκάφη (που είναι ως συνθήως τα C-130 ή πρόσφατα και λίγα A400M) και δεν είναι πραγματικά ισοδύναμα των ρωσικών αεροσκαφών. Ειδικά αυτά τα αεροσκάφη, επιτρέπει την μεταφορά εξοπλισμού που είναι πολύ μεγάλος σε μέγεθος για να εισέλθει στα άλλα μεταφορικά αεροπλάνα.
Antonov στην Λούφτβαφε;
Tα αεροσκάφη ανήκουν στην ρωσική εταιρεία Volga-Dnepr, η οποία τα παραχώρησε με ένα ναυλοσύμφωνο στο ΝΑΤΟ και τα μέλη του. Τα κράτη-μέλη που συμμετέχουν στο συμβόλαιο έχουν πιστωθεί με πτητικές ώρες που μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα αεροσκάφη ή να τα μοιραστούν με τους υπόλοιπους. Είναι αλήθεια ότι η Volga-Dnepr διαθέτει και μια γερμανική θυγατρική με έδρα τη Λειψία και απασχολεί 3.000 άτομα διαφόρων εθνικοτήτων. Επίσης, έχει πολλές συμβάσεις με πολλές εταιρείες, όπως η Airbus ή Boeing, που χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες της ρωσικής εταιρείας για να μεταφέρουν τμήματα αεροσκαφών ή δορυφόρων σε διάφορα διεθνή αεροδρόμια, συμπεριλαμβανομένου του Λονδίνου, του Παρισιού ή στις Ηνωμένες Πολιτείες . Αλλά η πραγματική βάση της εταιρείας είναι στην Ουλιάνοφσκ, τη συμβολή του Βόλγα. Η συντριπτική πλειοψηφία των ανώτατων διοικητικών στελεχών της είναι επίσης Ρώσοι.
Αν και η αναστολή της στρατιωτικής συνεργασίας με τη Ρωσία είναι ο κανόνας των ημερών, το αρχηγείο του ΝΑΤΟ δεν θέλει να ακούσει ούτε λέξη για την αναστολή της σύμβασης που έχει υπογραφεί με την εταιρεία Volga-Dnepr. Αντ 'αυτού, το ΝΑΤΟ αναφέρει ότι αυτή είναι μια «εμπορική σύμβαση και δεν επηρεάζεται από τις αποφάσεις της συνεργασίας του ΝΑΤΟ με τη Ρωσία»! Και πράγματι, η τρέχουσα σύμβαση, η οποία επρόκειτο να λήξει στα τέλη του 2014, θα πρέπει να επεκταθεί. Σύμφωνα με τις πηγές μας, μια επιλογή που εξετάζεται είναι για μέχρι το τέλος του 2017.
Μια πολύτιμη σύμβαση
Η συνεισφορά αυτή είναι στην πραγματικότητα πολύ χρήσιμη για τα μέλη των κρατών μελών της ΕΕ και του ΝΑΤΟ, ιδίως για την εξασφάλιση των εναλλαγών των στρατευμάτων και τον επαναπατρισμό τους από το Αφγανιστάν (ISAF). Η εταιρεία προσφέρει τα αεροσκάφη - Antonov 124-100 - με ωφέλιμο φορτίο (μεταξύ 100 και 150 τόνων, ανάλογα με την απόσταση) σημαντικά υψηλότερο από ότι τι τα περισσότερα άλλα αεροσκάφη (που είναι ως συνθήως τα C-130 ή πρόσφατα και λίγα A400M) και δεν είναι πραγματικά ισοδύναμα των ρωσικών αεροσκαφών. Ειδικά αυτά τα αεροσκάφη, επιτρέπει την μεταφορά εξοπλισμού που είναι πολύ μεγάλος σε μέγεθος για να εισέλθει στα άλλα μεταφορικά αεροπλάνα.